اندیشه

ساخت وبلاگ

ممکن است اطلاعاتی از یک وبسایت یا صفحه اینترنتی را نیاز داشته باشید اما آن وبسایت به دلایل مختلفی از جمله هک شدن، دیگر در دسترس نباشد. در این صورت می‌توانید نسخه پیشین آن صفحه را مشاهده کنید.
شاید شما نیز تاکنون به اطلاعاتی از یک صفحه اینترنتی ویا وبسایت نیاز داشته باشید که به دلایل مختلفی از جمله هک شدن وبسایت، اتمام دوره میزبانی هاست، پاک شدن وبسایت و ... دیگر وجود ندارد. در این صورت می‌توانید از نسخه‌های پیشین آن صفحه یا وبسایت که توسط سرویس‌های مختلفی ذخیره شده اند، استفاده کنید.
برای مثال مطلبی با عنوان خاصی در گذشته در صفحه‌ای منتشر شده بود که اکنون به آن صفحه دسترسی ندارید یا کلاً محتوای آن از صفحه مورد نظر حذف شده باشد در این مواقع معمولاً با خطای 404 یا سایر خطاهای HTTP مواجه خواهید شد. ازجمله مهمترین مزایای این سرویس‌ها این است که وبسایت درصورت هک شدن ویا خارج شدن از دسترس، همچنان بسیاری از محتوای آن در دسترس خواهد بود. همچنین کاربر می‌تواند به محتوا یا تصاویری که به دلایل فنی پاک شده باشند و کاربر را با خطای 404 مواجه کنند، دسترسی داشته باشد.

سرویس‌های ذخیره سازی نسخه‌های پیشین وبسایت‌ها

به دلیل این که ذخیره کردن کش‌های هر وبسایت و صفحه در اینترنت نیاز حجم بسیار بالایی از فضای ذخیره سازی داده‌ها دارد، امکان ذخیره کردن این گونه آرشیوها برای همه سرورها وجود ندارد. در این میان شرکت گوگل با سرویس کش لینک (Cache Link یا Web Cache) و وبسایت آرشیو (Archive) دو سرویسی هستند که نسخه‌های بسیاری از صفحات وب را ذخیره می‌کنند و به کاربران خود به صورت عمومی و رایگان امکان دسترسی به این کش‌ها و آرشیوها را می‌دهند.
سرویس گوگل کش لینک تنها آخرین نسخه از صفحه‌ای را که توسط خزنده خودکار گوگل مشاهده شده است، ذخیره می‌کند. یعنی در این سرویس فقط امکان مشاهده آخرین نسخه از صفحه وجود دارد البته این سرویس دامنه بسیار گسترده‌ای از صفحات را نسبت به سرویس آرشیو پشتیبانی می‌کند. در سرویس وبسایت آرشیو، سایت‌ها و صفحات طی بازه‌های زمانی مشخص یا به صور دستی، توسط خزنده‌های آن ذخیره می‌شوند. یعنی در این سرویس امکان مشاهده نسخه‌های پیشین صفحه مورد نظر وجود دارد البته درصورتی که این صفحات توسط وبسایت آرشیو، ذخیره شده باشند.
هردو این سرویس‌ها صفحات عمومی را فقط به صورت کدهای HTML ذخیره می‌کنند؛ بنابراین ممکن است بسیاری از امکانات وبسایت غیر قابل استفاده شوند. همچنین برخی از فایل‌ها مانند تصاویر نیز از طریق این سرویس‌ها آرشیو می‌شوند.

نحوه مشاهده نسخه پیشین یک صفحه یا وبسایت

برای مشاهده نسخه پیشین یک صفحه اینترنتی کافیست در کادر زیر مسیر کامل صفحه (URL) مورد نظر، برای مثال: [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] را وارد کنید. سپس بر روی سرویسی که می‌خواهید نسخه (ها)ی پیشین را توسط آن مشاهده کنید، کلیک کنید. سرویس Google همان گوگل کش لینک و سرویس Archive نیز همان سرویس وبسایت آرشیو است.

آدرس صفحه:
نکته: ممکن است صفحه مورد نظر در هیچ یک از سرویس‌های بالا ذخیره نشده باشد. همچنین برای مشاهده راهنمای استفاده از سرویس آرشیو به بخش نحوه استفاده از سرویس آرشیو مراجعه کنید.

نحوه مشاهده نسخه پیشین یک صفحه یا وبسایت به صورت دستی

درصورتی که می‌خواهید به صورت دستی وارد نسخه پیشین وبسایت شوید کافیست مراحل مشخص شده را در سرویس مورد نظر انجام دهید.

  • سرویس گوگل کش لینک (Google Cache Link)

برای مشاهده آخرین نسخه ذخیره شده توسط خزنده گوگل، از لینک زیر استفاده کنید:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:[URL]
کافیست بجای عبارت [URL] آدرس صفحه یا وبسایت مورد نظر را وارد کنید. توجه کنید که دو کاراکتر [ و ] را وارد نکنید. برای مثال، آخرین نسخه این وبسایت در لینک زیر وجود دارد:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://bytegate.ir/

همچنین می‌توانید از طریق موتور جستجوگر اصلی گوگل با افزودن عبارت ":cache" به ابتدای لینک مورد نظر، به نسخه کش شده آن هدایت شوید:
cache:[URL]
کافیست بجای عبارت [URL] آدرس صفحه یا وبسایت مورد نظر را وارد کنید. توجه کنید که دو کاراکتر [ و ] را وارد نکنید. برای مثال با استفاده از کوئری زیر می‌توانید به نسخه کش شده این وبسایت مراجعه کنید:
cache:http://bytegate.ir
با مشاهده عبارت This is Google's cache of URL در کادر بالای صفحه، درواقع شما نسخه کش شده آن صفحه را مشاهده می‌کنید. تاریخ و زمان دقیق کش شدن صفحه بر حسب GMT را نیز می‌توانید ببینید.
نسخه کش شده وبسایت بایت گیت

  • سرویس آرشیو (Archive)

برای مشاهده آخرین نسخه ذخیره شده توسط خزنده سرویس آرشیو، از لینک زیر استفاده کنید:
https://web.archive.org/web/*/[URL]
کافیست بجای عبارت [URL] آدرس صفحه یا وبسایت مورد نظر را وارد کنید. توجه کنید که دو کاراکتر [ و ] را وارد نکنید. برای مثال، آخرین نسخه این وبسایت در لینک زیر وجود دارد:
http://web.archive.org/web/*/http://bytegate.ir/
همچنین می‌توانید از طریق بخش 'وب' سرویس آرشیو آدرس مورد نظر را وارد کرده سپس بر روی BROWSE HISTORY کلیک کنید تا به نسخه‌های پیشین وبسایت یا صفحه مورد نظر هدایت شوید.

نحوه استفاده از سرویس آرشیو:

استفاده از سرویس کش گوگل بسیار آسان است. تنها کافیست به لینک آن بروید درحالی که نحوه استفاده از سرویس آرشیو با سرویس گوگل تفاوت دارد.
پس از رفتن به لینک آرشیو به صورت دستی یا از طریق ابزار تهیه شده، درصورتی که با خطای "Wayback Machine doesn't have that page archived" مبنی بر عدم وجود نسخه آرشیو مواجه نشدید، با صفحه‌ای روبرو خواهید شد که قسمت بالایی آن مانند شکل زیر است. در این قسمت می‌توانید دفعات ذخیره شدن صفحه مورد نظر توسط سرویس و همچنین نمودار ذخیره سازی آن را مشاهده کنید:
صفحه مربوط به آرشیو وبسایت

در ادامه صفحه با تصویری مانند شکل زیر مواجه خواهید شد که در آن یک تقویم مربوط به سال انتخابی (به صورت پیشفرض، سال جاری) وجود داشته و برخی از روزهای آن به رنگ آبی مشخص شده اند. این روزها درواقع زمانی هستند که سرویس صفحه مورد نظر را ذخیره کرده است:
تقویم آرشیو

با کلیک بر روی دایره‌های آبی، به صفحه کش شده هدایت خواهید شد. برای مثال صفحه کش شده وبسایت بایت گیت به شکل زیر است:
نکته: ممکن است در یک روز بیش از یک بار صفحه مورد نظر ذخیره شده باشد. در این صورت با بردن ماوس بر روی آن می‌توانید به نسخه‌های مختلف صفحه بروید.

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 241 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:01

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 207 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:01

بر اساس سخنان شما به نظر می رسد اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در نظام سنتی عملی نیست و نیازمند نظام متفاوتی هستیم؟

لیپمن می گوید، جان دیویی یک انقلابی در زمینه آموزش و پرورش بود. دیویی بر این نظر بود که نظام آموزشی حافظه محور باید از میان برداشته شود. افراد بسیاری هم به عقاید دیویی علاقمند شدند ولی آنگاه که خواستند برنامه های دیویی را در نظام آموزشی سابق اجرا کنند به تدریج برنامه های دیویی منحل شد. زیرا پایه های نظام آموزشی مشکل داشتند.


بر مبنای ویژگی های نظام سنتی آموزشی کشور ما و همین طور تفاوت آن با خصوصیت های برنامه p4c به نظر می رسد تعارض های بعضا جدی می تواند میان این دو برنامه در سطح کلان ایجاد شود.



به نظر شما چگونه می توان به حل این تعارضات مبادرت ورزید؟ برای مثال گاه معلم فقط با نحوه اداره حلقه کندوکاو آشناست اما از آنجا که اهداف این برنامه در او نهادینه نشده است به نحو صوری و مکانیکی این حلقه را اداره می کند و مثلا اگر کودک وارد پرسش هایی شود که معلم آمادگی گفتگو درباره آنها را ندارد یا معلم اصول نقد را به خوبی نشناسد، نه تنها برای کودک آثار خوبی به همراه ندارد بلکه سبب سرخوردگی و تعارض در وجود او می شود. از طرف دیگر کودکی که در حلقه کند و کاو شرکت می کند، در رابطه اش با معلم های دیگر دچار تعارض می شود. زیرا کودک معلم را در اینجا فردی خلاق، نقد پذیر و مشتاق گفتگو می بیند در حالی که این ویژگی ها را در معلمان دیگر دروسش نمی یابد و باز هم دچار تعارض می شود!!!


جانا مورلن سه تعارض کلی را میان آموزش و پرورش رایج و فلسفه برای کودکان بر می شمارد.


1) مدارس آموزش و پرورش اجباری هستند اما برنامه "فلسفه برای کودکان" اجباری نیست


2) در "فلسفه برای کودکان" به کنجکاوی بچه ها به عنوان موتوری برای تحقیق نگریسته می شود درحالی که در نظام رایج تلاش می شود، کنجکاوی از بین برود.


3) در آموزش و پرورش کنونی قوانین محدود کننده ای وجود دارد که از سوی کادر آموزشی نوعی سرکوبی را اعمال می کنند درحالی که در فلسفه برای کودکان آزادی محض است یعنی به کودکان اجازه می دهند کلاس را به هم بریزند سپس با کودکان گفتگو می کنند که آیا کار آنها صحیح بوده است یا نه؟ و بچه ها خودشان به این نتیجه می رسند که کارشان درست نیست و از آن پس خودشان به این عمل مرتکب نمی شوند. اما کادر آموزشی مقصر نیستند زیرا آنها مجریان نظریات دیکته شده آموزش و پرورش هستند.


هر چند این مشکل فقط مختص ما نیست بلکه اکثر کشورها با آن درگیرند.



راه حل این معضل چیست؟


راه حل وجود دارد و نباید نا امید شد. کافی است این رشته در دانشگاه ها ایجاد و دانشجویان تربیت شوند، و سپس این افراد وارد آموزش و پرورش شوند. درنتیجه به تدریج این روش ها عوض خواهد شد.

به نظرم این مرحله ساده ترین حل این معضل است و ما مرحله دشوارتری هم داریم. زیرا p4c فقط طرحی برای کودکان و نوجوانان نیست و برای رسیدن به فضای سالم آموزشی در سطح کلان و اینکه این برنامه در ایران بازده بالایی داشته باشد نیاز به آماده سازی فضای جامعه در تمام سطوح آموزشی است، و همچنین آماده کردن خانواده ها برای رویارو شدن با کودکان و نوجوانانی که دراین پروژه آموزش می بینند، زیرا در غیر اینصورت شاهد تعارضی بسیار جدی میان کودک و جامعه به معنای کلان آن خواهیم شد. کودک در حلقه کندوکاو می آموزد که پرسشگر باشد در حالیکه خانواده، جامعه و مدرسه از او می خواهند مطیع و فرمانبردار باشد!!!! آیا با این مسأله موافقید و برای رسیدگی به این نظام های کلان چه باید کرد؟

بله. این اتفاق را می توان از چند زاویه بررسی کرد.هر برنامه ، سیستم و دستگاه جدیدی که وارد شود یک سری مسائل اخلاقی را با خود به همراه می آورد و آن مسائل دشواری هایی را ایجاد می کند، ولی ما موفق شده ایم با آن ها روبرو بشویم. مثل انواع دستگاه های دیجیتالی بسیار پیشرفته. من نقد شما را می پذیرم. زیرا فلسفه برای کودکان امکاناتی مانند تفکر انتقادی در اختیار آن ها می گذارد که قادر می شوند همه مسائل و پیش فرض های ما را زیر سوال می برند. این ترس از شکستن تابوها در همه جوامع حتی جامعه ای مثل آمریکا وجود دارد. اما


1) بچه ها تفکر انتقادی نمی آموزند که افکار دیگران را به قصد آزار دادن نفی کنند. بلکه تفکر انتقادی را برای خود - انتقادی و خود - انتقادی جمعی می آموزند. از طرف دیگر تفکر انتقادی را به همراه تفکر خلاق می آموزند که سبب می شود غیر از نقد، نظر زیباتر، جالب تر و جدید تری ارائه دهند. کودکان در این روش با والدین شان وارد گفتگو می شوند و حتی می توانند برای مسأله راه حلی ارائه کنند. من تغییرات بسیاری را در والدین کودکانی که در کلاس های من شرکت می کنند، دیده ام و آنها خودشان به زبان آورند. کودکان با پرسش کردن و سپس حل مسأله تقابلی را که مد نظر شماست، کاهش می دهند.

2) در کشورهای مختلف به آموزش خانواده ها هم پرداخته اند. در ایران هم ما می توانیم کلاس های مشترکی بین والدین و کودکان در مدرسه برگزار کنیم. در روسیه این کار مشترک وجود دارد. بنابراین من کاملا ایراد شما را می پذیرم اما آن را قابل حل می دانم. به نظر من این آموزش به خانواده ها به عنوان کانون اقتدار، آسیبی وارد نمی کند بلکه تقابل میان کودک و خانواده را کاهش می دهد؛ زیرا کودکان و نوجوانان می آموزند به این تقابل به عنوان مسأله نگاه کنند و برای حل آن بکوشند. برای مثال کودکی که نمی تواند درست پرسش کند ویا صحیح استدلال کند مجبور است با خانواده وارد چالش و جدال شود اما وقتی این مهارت را آموخته است بین کودکان و خانواده این دیالوگ صورت می گیرد.

اینجا پرسش مهمی مطرح می شود، نمی خواهم نوجوانان را دارای نیات پلیدی بدانم، اما اگر نوجوانی این مهارت ها را آموخته باشد و از آنجایی که والدینش یا این مهارت ها را بلد نیستند یا به خوبی او، قادر نیستند وارد گفتگو شوند و کودک هم می خواهد کاری انجام دهد که بر خلاف میل والدینش است، در نتیجه از همین فنون برای فریفتن و اقناع آن ها استفاده کند، در اینجا چه باید کرد؟

"فلسفه برای کودکان" در کنار آموزش مهارت ها به کودکان کمک می کند تا آنها اخلاقیات را هم تجربه کنند و اخلاقی پرورش یابند. در مدارسی که این برنامه اجرا شده و گزارش یونسکو از این مدارس در اینترنت موجود است، نشان می دهد که در این مدارس ناظم برداشته شده است و کودکان خود به اصول اخلاقی عمل می کنند. ممکن است در این بین کودکان شروری باشند که از این مهارت ها سوء استفاده بکنند اما این امری عمومی نیست. مثلا کسی از چاقو برای آشپزی و دیگری برای قتل استفاده کند.

هر چند در مثال نمی توان مناقشه کرد اما با مثال تان موافق نیستم. زیرا این در مورد برخی مسائل اخلاقی که از کشوری به کشور دیگر فرق می کند چندان سازگار نیست. مثلا در دین اسلام شرب خمر حرام است. اما ممکن است نوجوانی به سمت تجربه آن برود زیرا ترس از کشتن یک فرد با ترس از شرب خمر که البته هر دو هم حرام است برای نوجوان یکی نباشد.


من با شما موافقم. در مورد چاقو یکسری اعتقادت اخلاقی نهادینه شده است و بچه ها می دانند کشتن عمل منفوری است و چه نتایجی دارد اما نوجوانان درباره نتایج و آثار برخی دیگر از مسائل در روح و جسم شان و همین طور جامعه شان اطلاعی ندارند یا خوب برای آنها نهادینه نشده است. برنامه "فلسفه برای کودکان" دقت و تأمل بیشتر را در ابزارهایی مورد استفاده شان به آن ها گوشزد می کند.


اگر کودکان ما با همه تفاوت های نظام آموزشی یا تفریحات همسالان خودشان در کشورهای دیگر آشنا شوند و آنها را طلب کنند، یا سؤال بپرسند که چرا من نباید این شرایط را داشته باشم! آیا ما باید این خواست کودکان را حمل بر شرارت آنها کنیم؟


به هر حال اگر کودکان ما تحت تعلیم برنامه "فلسفه برای کودکان" قرار بگیرند، صرف نظر از اینکه در فضایی باز یا بسته باشند، در آن فضا با تأمل عمل خواهند کرد و سطحی نگر عمل نمی کنند. یا اگر کاری را یک بار انجام دهند همان یک بار به تمام جوانب آن فکر می کنند، نه اینکه صد بار مرتکب عملی بشوند و هنوز هم قادر به رفع مشکل شان نباشند.



می خواهم به بخش دیگر گفتگو وارد شوم که بیشتر به این برنامه در کشور ما اختصاص دارد. به نظر شما در فلسفه و تعلیم تربیت اسلامی چه ظرفیت هایی برای هماهنگ سازی با برنامه جهانی p4c وجود دارد؟


بنده در مقاله "برداشتی نو از تعلیم و تربیت اسلامی" در فصلنامه فرهنگ شماره ویژه فلسفه برای كودكان توضیح داده‌ام كه توازی های زیادی بین تعلیم و تربیت اسلامی و برنامه فبك وجود دارد. علاقمندان می توانند به آن مراجعه كنند.

آشنایی استادان فلسفه در ایران چه اندازه است؟ پژوهشگاه و شما به عنوان اصلی ترین عضوش در این حوزه، چه اقداماتی برای این آشنایی نموده اید؟

كارگاه هایی برای آشنایی عموم مردم، مسئولین و معلمان در پژوهشگاه در نظر گرفته شده است. همچنین برنامه هایی در این راستا به طور ماهانه اجرا شده و سخنرانی هایی توسط اساتید ایراد شده است. همین طور كتب زیادی در این زمینه به چاپ رسیده و یا درحال چاپ است. می توان به فصلنامه فرهنگ، ویژه برنامه فبك اشاره کرد كه جزو پرفروشترین شماره ها بود و حتی چند بار هم تجدید چاپ شد.

با توجه به اینکه در ایران گروه های متعدد در حال کار بر روی p4c هستند و در عین حال در اغلب موارد این گروه ها با یکدیگر موافق نیستند، آیا می توان گفت که در ایران p4c صرفا مشترک لفظی است؟

اگر شما وارد كشوری شوید كه در آن اكثر طلا فروش ها طلای قلب در اختیار مردم می‌گذارند و مردم آن كشور هم به این موضوع عادت كرده اند نمی‌توانید بگویید كه در آن كشور واژه طلا مشترك لفظی است. طلا تعریف مشخص و فرمول شیمیایی مشخصی دارد فقط شما باید به یک زرگر خوب مراجعه کنید تا عیار این طلا های عرضه شده را مشخص كند. پس مشكل ما مشكل قلب و عیار است نه مشترك لفظی.


سابقه تحصیلی و فلسفی معلمان p4c تا چه اندازه اهمیت دارد و در اصلِ این برنامه داشتن سوابق تحصیلی فلسفه تا چه اندازه مهم تلقی شده است؟ در ایران برخی از مراکز آموزش p4c بر این نظرند که سابقه اشتغال به فلسفه برای معلم ها در مورد این پروژه آنقدرها مهم نیست و همین که معلمان علاقمند و توانا باشند کافی است در حالی که معلمان در کشور آلمان باید یک آزمون دانشگاهی بگذرانند تا بتوانند فلسفه و اخلاق تدریس کنند!!!!

اینكه بگوییم مربی فلسفه لازم نیست فلسفه بداند به یك معنی درست است و به یك معنی كاملا نادرست. از آنجایی که این جمله می تواند شروع یک مغالطه باشد، دقت بیشتر ما را از مغالطه باز می دارد. بله یك مربی لازم نیست فلسفه به معنای آكادمیك را تا سال های آخر مثلا دكتری بخواند. اگر آشنایی عمومی هم با آن داشته باشد كارش را می تواند پیش ببرد. اما باید دقت كرد فلسفه به معنای فلسفه برای كودكان یك چیز دیگر است و مربی اگر این فلسفه را نداند كارش از بیخ و بن بی اثر خواهد بود و حتی شاید تاثیر بسیار بدی روی كودكان بگذارد. مثلا مربی اگر صاحب تفكر انتقادی نباشد و خودش دائما مغالطه كند، نه تنها نمی تواند الگوی خوبی برای این نوع آموزش باشد بلكه تأثیر برعكسی خواهد گذاشت. همین طور در كند و كاو فلسفی یا اخلاقی اگر مهارت های لازم را نداشته باشد خدا می داند ذهن كودكان را به كجا ها خواهد كشاند.

دلیل وجود جریان های آموزش p4c ناهماهنگ و در مواردی حتی بی خبر از وجود یکدیگر درایران چیست؟

دلیلش همان است كه در رشته های دیگر وجود دارد. این كار را باید به روانشناسان و جامعه شناسان سپرد. چون من فكر می كنم این دلایل از نوع روانشناسانه و جامعه شناسانه باشند.



آیا به افراد یا ارگان هایی نیاز داریم که متولی نظارت بر فعالیت این گروه ها باشند؟


در تاریخ علم برای تحقیقات ناب علمی، متولیانی نبوده است. متولی در واقع وجدان های خود دانشمندان بوده است و كسی هم ادعای متولی بودن نمی كرده ولی وقتی بحث متولی پیش می آید همه ممكن است مدعی شوند و مشكلات زیادی پیش بیاید.



آیا اساساً نیاز به نظارت بر فعالیت گروه های آموزش دهنده p4c در ایران امری مهم است یا نظارت ممکن این افراد و اصل آموزش آنها را دچار مشکل کند؟ و بهتر است به جای نظارت به تشکیل اتاق های فکر و یا مبادلات اینترنتی تجربیات معلمان و مسؤولان این پروژه دست بزنیم؟


نظارت اگر ممكن باشد ایده خوبی است. گاه خود نظارت ممکن است مشكلات زیادی به وجود آورد. چنانكه در پرسش قبل گفتم وجدان آدمی بهترین ناظر است باید وجدان ها را در یابیم.

شما در مصاحبه با «مجله مدرسه سالم» در زمستان 1385 در پاسخ به این سؤال که «چه مسیری را برای جریان "فلسفه برای کودکان" در ایران پیش بینی می کنید؟» پاسخ داده اید که «اگر اجرای این برنامه در دست افراد متعهد و متخصص باقی بماند، آینده امیدوار کننده است ولی اگر ماجرا خلاف این باشد و افراد غیر متخصص و سودجو کنترل این وضعیت را به عهده بگیرند، وضعیت این برنامه هم دچار همان خواهد شد که بسیاری از برنامه های علوم انسانی دچارشده اند...» اکنون با گذشت حدود 4 سال از آن زمان، این مسیر طی شده را چگونه ارزیابی می کنید و به نظر شما این جریان در طول این مدت بیشتر در دست کدام گروه بوده است؟

جواب به این پرسش به بررسی های جامعه شناسانه نیاز دارد. اما من تلاش می كنم امیدم را حفظ كنم و همچنان امیدوار باشم تا چهره افرادی كه در این زمینه طلای قلب به مردم می فروشند روزی برملا شود. تنها كاری كه از دستم هم بر می آید این است كه میزان فعالیتم را در زمینه آگاهی رسانی بالا برده و به مردم كمك كنم خودشان این افراد سود جو را شناسایی و خنثی كنند. من به توانایی ارزیابی مردم اعتقاد دارم و امیدم از این جهت روز به روز تقویت می شود.

آینده p4c را در ایران چگونه ارزیابی می کنید؟

در حال حاضر هیچ ارزیابی ای از اینده این برنامه ندارم. اما مطمئنم حتی اگرآبروی اندیشه و فكر نابی به دست عده‌ای در خطر بیفتد اگر آن فكر واقعاً ناب باشد بالاخره مسیر خود را باز خواهد كرد.

شما هم اکنون مشغول به انجام چه کاری در این حوزه هستید و پژوهشگاه چه برنامه هایی در دارد؟

بنده با كمك همكاران و دوستانم چند كتاب در این زمینه آماده كرده ام و چند كتاب دیگر هم به زودی آماده خواهد شد. بنده فكر می كنم صداقت، خلوص و حسن نیت در انجام این كار و تمام فعالیت های فكری بسیار مهم است و تلاش می كنم از افرادی همكاری بجویم كه این ویژگی ها را دارند. اگر بتوان در راستای تربیت این نوع افراد هم تلاش هایی انجام می دهم و البته این نوع تربیت دوطرفه است، مطمئنا آنها هم مرا آموزش می دهند و تربیت می کنند. پس تربیت افراد دلسوز در این زمینه و کتاب هایی که دربردارنده کُنه برنامه "فلسفه برای كودكان" هستند از برنامه های كاری من است.

پايان گفت‌و‌گو

[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
پ.ن : براي مطالعه رزومه آقاي دكتر سعيد ناجي كليك كنيد. [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 238 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:01

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 216 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:31

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:31

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 243 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:31

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 247 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:55

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:55

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 232 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:55

با راهبردهای مدیریت تقاضای حمل و نقل (tdm)، شهرها می توانند فراتر از وابستگی به خودروها حرکت نموده و به سوی تحرک پایدار و انسان محور، پیش روند.

یک قرن توسعه شهری با تمرکز بر خودرو، باعث شده است که شهرها آلوده و پر ترافیک شده و به دنبال راه حل‌های پایدار باشند. راهبردهای مدیریت تقاضای حمل و نقل (tdm) می‌توانند راه حل‌های مناسبی را با ترکیب سیاست عمومی، و نوآوری‌ها و ابتکارات بخش خصوصی ارائه داده و وابستگی بیش از حد به خودروهای شخصی را کاهش دهند.

مجموعه ای از توصیه ها تحت عنوان «پیش به سوی رهایی از خودروها»، مأموریت جهانی راه حل های مدیریت تقاضای حمل و نقل در برزیل، چین، هند و مکزیک است و به ارائه درس هایی در این مورد می‌پردازد که چگونه شهرها می‌توانند فرهنگ وابستگی به خودرو را تغییر داده و حمل و نقل پایدار را به واقعیت تبدیل نمایند.

وجود افراد بیشتر در شهرها به معنی حضور خودروهای فراوان‌تر است. تا قبل از سال 2050 شهرها بیش از 5/2 میلیارد انسان را در خود جای خواهند داد و مالکیت خودروها در جهان می‌تواند به 2 میلیارد برسد که تقریباً دو برابر میزان فعلی است. با بررسی این نکته که چه چیزی باعث می‌شود که ما از ابتدا به رانندگی بپردازیم، مدیریت تقاضای حمل و نقل می‌تواند تحرک و کیفیت زندگی را در جهانی که به سرعت به سوی شهرنشینی پیش می‌رود، بهبود بخشد.

هزینه های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی شهرها به دلیل وجود خودروهای فراوان، بالا می‌باشد و تصادفات خودروها در سراسر دنیا، سالانه بیش از 2/1 میلیون نفر را به کام مرگ می‌فرستد و تا سال 2030 پنجمین علت مرگ میر خواهد بود. در ایالات متحده، مسافران، 4.8 میلیارد ساعت وقت خود را در هر سال به دلیل تردد خودروها هدر می‌دهند که به معنی 101 میلیارد دلار اتلاف تولید اقتصادی می‌باشد. در پکن، هزینه های ترافیک و آلودگی هوا 7 تا 15 درصد تولید ناخالص داخلی تخمین زده می‌شود.

راه حل‌های مربوط به حمل و نقل شهری به طور سنتی بر جنبه عرضه، به ویژه در رابطه با توسعه سواره روها متمرکز هستند. در مقابل، مدیریت تقاضای حمل و نقل بر راهبردهایی متمرکز شده است که به کاهش نیاز به سفر به خصوص در مورد خودروهای تک سرنشین منجر می‌شود و جابجایی ها را به دلیل عدم تمایل به رانندگی‌های غیر لازم و ایجاد تغییر بلندمدت در رفتارها، کاراتر و پایدارتر می‌نماید.

دولت‌های محلی هدایت می‌کنند اما بخش خصوص اجرا می‌نماید
بیشتر اقدامات مدیریت تقاضای حمل و نقل توسط بخش عمومی انجام می‌شود و موجب افزایش موفقیت‌ها در شهرهای سراسر جهان می‌گردد. در حال حاضر قیمت گذاری پارکینگ در سان فرانسیسکو در رابطه با زمان دقیق همراه با نیاز به تأمین فضاهای کافی و قابل دسترس پارکینگ است تا سرگردانی خودروها و پارک های دوبله را کاهش دهد. در نتیجه مسافت‌های طی شده توسط خودروها در این نواحی با قیمت گذاری پویای پارکینگ، تا حدود 30 درصد کاهش یافته‌اند.

در لندن، اخذ عوارض ترافیکی، باعث کاهش تردد خودروها به میزان 17 درصد شده و موجب صرفه جویی 120 هزار تن انتشار دی اکسید کربن در سال گردیده و منجر به ایجاد یک جریان سرمایه گذاری قابل اطمینان برای پیشرفت حمل و نقل عمومی شده است. نمونه های دیگر مدیریت تقاضای حمل و نقل در جهان، شامل کاهش سهم خودرو در سنگاپور و پکن، محدودیت هایی برای صدور گواهینامه در آمریکای لاتین، مسیرهای دارای ظرفیت بالا در ایالات متحده و مناطق دارای آلودگی هوای کم در سراسر اروپا می باشد.

دولت‌های محلی، سیاست مدیریت تقاضای حمل و نقل را تنظیم می‌کنند ولی بخش خصوصی نیز دارای نقش مهم و اساسی در بهبود ترددها در شهرها و افراد شاغل می‌باشد. سفرهای درون شهری درصد بالایی از مجموع سفرهای شهری را تشکیل می‌دهند- برای مثال شامل بیش از 45 درصد از تمام سفرهای شهری در سائوپولو می‌شوند- که بیشتر آن‌ها در ساعات اوج که مسیرهای حمل و نقل بیش از حد متراکم شده‌اند، روی می‌دهند. کارفرمایان می‌توانند با تسهیل گزینه های جابجایی پایدار و تنظیم انگیزه های درست برای بی علاقه نمودن افراد به رانندگی خودروهای شخصی، تأثیر مهمی بر شیوه های حمل و نقل ترجیحی کارکنان بر جای گذارند.

مدیریت تقاضای حمل و نقل برای تجارت نیز مفید است
شرکت‌ها می‌توانند مجموعه ای از گزینه های مدیریت تقاضای حمل و نقل را با توجه به نیازها و زمینه های محلی خود استفاده نمایند. آن‌ها می‌توانند با فراهم نمودن پارکینگ هایی برای دوچرخه ها و کمدهایی برای لباس‌ها و دوش هایی برای استفاده کارکنان در محل کار، روش‌های رفت و آمد فعال مثل قدم زدن و دویدن و دوچرخه سواری را برای رفتن به محل کار، ایجاد نمایند. همچنین آن‌ها می‌توانند برای استفاده کاراتر از وسایل نقلیه از طریق اشتراک خودرو (کارپولینگ) و دوچرخه یا اتوبوس، به سازماندهی گروه های مسافران درون شهری بپردازند. جایگزین‌های دیگر شامل مجوز دادن به ساعات کاری قابل انعطاف و دورکاری (کار بدون حضور در محل) است. انگیزه های مالی از طریق اموری مانند هزینه های پارکینگ کارکنان و معافیت‌های مالیاتی برای استفاده از حمل و نقل فعال یا ارائه امکانات حمل و نقل عمومی، سفرهای پایدار را تشویق می کند.

تمام این استراتژی ها به نفع کارکنان است زیرا به کاهش زمانی منجر می‌شود که آن‌ها در ترافیک ها می‌مانند و در عوض می‌توانند به تقویت سلامتی و افزایش پس انداز خود اقدام نمایند. همچنین شهرها نیز از کاهش تراکم خودروها و تصادفات آن‌ها و بهبود کیفیت هوا و انتشار کمتر گازهای گلخانه ای سود می‌برند. کارفرمایان نیز از فعالیت در یک شهر رقابتی با نیروی کار راضی‌تر و مولدتر استفاده می‌نمایند، در حالی که از هزینه کردن مبالغ فراوان در ساخت پارکینگ‌های بیشتر بی نیاز می‌شوند.

این اقدامات در بعضی شهرها موفق بوده‌اند و در حال رایج شدن در سراسر دنیا هستند. در شهر ایالات متحده، برنامه های مدیریت تقاضای حمل و نقل بیمارستان کودکان سیاتل، باعث کاهش میزان رانندگی انفرادی کارکنان به محل کار از 73 درصد در سال 1995 به 38 درصد در حال حاضر شده است. شرکت هایی در کشورهای در حال توسعه نیز موفقیت هایی در استفاده از اقدامات مدیریت تقاضای حمل و نقل داشته‌اند. مثلاً شبکه pems که به هماهنگی جابجایی پایدار در بین شرکت‌های زیادی در بوگوتا می‌پردازد، برنامه یک هفته ای استفاده مشترک از خودروها (کارپولینگ) را در 2014 اجرا نمود که باعث کاهش 80 هزار خودرو در خیابان‌های شهر شد.

رانندگی هوشمندتر برای جهان شهری شده
مدیریت تقاضای حمل و نقل باعث ایجاد فرصت‌های مناسب برای شهرها می‌شود که به استفاده هوشمندانه تر از زیر ساخت‌های حمل و نقل موجود بپردازند و منابعی را برای بهبود گزینه های حمل و نقل پایدار به وجود آورند. همچنین این برنامه به شرکت هایی کمک می‌کند که به بهبود زیرساخت‌ها و رفاه کارکنانشان می‌انجامد. با این حال، مدیریت تقاضای حمل و نقل در جریان تصمیم سازی سیاسی یا همکاری در راهبردهای پایدار، هیچگاه نزدیک به خط پایان نبوده است.

با این حال، تلاش‌های مبتکرانه و نوآورانه در حال انجام فعلی به دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی کمک می کند تا به استفاده از منافع مدیریت تقاضای حمل و نقل بپردازند، و در مسیر رسیدن به شهرهای پایدار، پیشگام شوند.

منبع: سایت آقای شهردار

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 226 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 3:19

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 205 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 3:19

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 230 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 3:19

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

- - , .
.

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 3:11

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

- - , .
.

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 238 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 3:11

سلام دوستان عزیز نواندیش

چندوقتی این سوال ذهنمو به خودش مشغول کرده که ما چقدر اراده داریم که بخوایم تغییر کنیم؟

این تغییر میتونه هرچیزی باشه. تغییر افکار، تغییر اعمال، تغییر اخلاق، تغییر ظاهر و .....

مثلاً من میدونم این رفتاری که دارم خوب نیست، ولی باز هم اراده لازم رو واسه تغییرش ندارم.

میدونم خیلی چاق یا لاغرم، ولی اراده لازم واسه تغییرش رو ندارم.

میدونم یه سری چیزا که تو ذهنم هست شاید اشتباه باشه، ولی اراده لازمو ندارم اشتباهات رو با چیزای درست جابجا کنم.

میدونم یه سری کارام خوب نیست. مثلاً خیلی وقتمو پای تلگرام و اینا میذارم، خیلی تنبلی میکنم، یا مثلاً نحوه نشستنم درست نیست و ...... ولی بازم به کار خودمو ادامه میدم.

میدونم یه کاری اشتباهه، ولی بازم انجامش میدم. اراده رو ندارم که دست از اون کار اشتباه بردارم.

میدونم تو یه سری چیزا ضعف دارم و باید تقویتش کنم، ولی اون اراده رو واسه تقویت کردنش ندارم.

و خیلی مثال های دیگه از این دست.

چیزی که من تو جامعه اطرافم می بینم متأسفانه تعداد زیادی از ما اون اراده لازم رو تو خیلی از موارد نداریم و شاید فقط تو بعضی از موارد داشته باشیم. و بدتر از اون اینکه این تعداد زیاد، تو سالهای اخیر به نظرم بیشتر هم شدن. خود من هم یکی از همین افراد هستم.

حالا این تاپیک رو زدم که بپرسم به نظرتون چرا اینطوریه؟

و اینکه شما چقدر اراده دارین؟ اصلاً تو چه چیزایی اراده داشتین و تونستین تغییر بدین، چه چیزایی رو اراده لازمش رو نداشتین تغییر بدین؟

- - , .
.

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 215 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 3:11

[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] به توصیه سنجش امیرکبیر

انتخاب درست منابع و مراجع مورد استفاده در آزمون دکتری روانشناسی، اولین قدم صحیح در مسیر حرکت به سوی قبولی در آزمون دکتری روانشناسی است، لذا دپارتمان های تخصصی سنجش امیرکبیر جهت سهولت دسترسی داوطلبان آزمون دکتری، منابع آزمون دکتری روانشناسی را تدوین و گردآوری نموده است تا داوطلبان حتی اگر خودشان به صورت مستقل نیز بخواهند منابع را تهیه کنند این امر قابل انجام باشد. به داوطلبان توصیه می شود که از بسته های آموزشی(کتب و جزوات تخصصی) مورد نیاز هر رشته استفاده کنند(به دلایل زیر) ولی اگر باز اصرار دارند که منابع را تهیه کنند توصیه می شود در کنار منابع تهیه شده مرجع،کتاب مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی تحصیلات تکمیلی(دکتری) به روش سنجش امیرکبیر را تهیه کنند که به آنها روش برنامه ریزی را ارایه می دهد که بتوانند از مینیمم زمان، ماکزیمم استفاده را بکنند.
آیا خواندن کتب مرجع برای آزمون دکتری روانشناسی توصیه می شود؟
مطالعه کتاب های مرجع اگر چه بسیار مفید و ضروری است اما برای آمادگی در آزمون دکتری دارای معایبی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:
۱) حجم این نوع کتاب ها با توجه به مطالب مفید آنها برای آزمون مناسب نیست؛ چرا که در کتاب های مرجع بیشتر به آموزش مفاهیم، اثبات قضایا و بعضاً آوردن مطالب غیر ضروری تکیه شده و تعداد سؤالات با پاسخ، برای تمرین دانشجویان کم است و بعضاً پاسخ را به عهده خواننده گذاشته‌اند.
۲) در این نوع کتاب‌ها، روش های تستی و سریع جهت پاسخگویی به سؤالات آزمون دکتری، وجود ندارد.
۳) مطالب بعضی از این کتاب‌ها به دلیل ترجمه گزینشی نامفهوم به نظر می‌رسد و خواننده نمی‌تواند ارتباط لازم را با کتاب برقرار کند.
دلایل فوق و برخی علل دیگر نیاز به مطالعه یک کتاب جامع و خوب را برای ما ضروری می‌سازد. البته گفتنی است یک کتاب خوب باید کاملاً منطبق بر کتاب های مرجع با حذف نکات منفی آنها باشد و دانشجویان نباید کتاب های مرجع را از ذهن خارج کنند.
انتشارات سنجش امیرکبیر جهت قبولی داوطلبان در آزمون دکتری، کتاب های رشته های مختلف را در سطح کشور ارائه کرده که با استقبال زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است. مجموعه این کتاب ها در بسته های آموزشی دکتری برای هر رشته گردآوری و تمام این کتاب ها با در نظر گرفتن منابع آزمون و کتاب های مرجع گوناگون برای هر درس تألیف شده است. که دارای خصوصیات زیر می باشند:
کتاب های تکدرس آزمون دکتری روانشناسی:
در این نوع کتاب‌ها برای هر درس یک کتاب شامل آموزش گام به گام مطالب به زبانی ساده همراه با آوردن مثال‌ها و تست‌ها در ضمن آموزش، ارائه شده است. در کتاب های آموزشی مؤسسه از آوردن مطالب غیر ضروری پرهیز شده و خلاصه آنچه مورد نیاز داوطلب است ارائه شده است و هر کجا که در پاسخگویی تست‌ها روش های تستی وجود داشته به آنها اشاره شده است. پس از آموزش مطالب هر فصل، تست های طبقه بندی شده سال های گذشته مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی و تست های خودسنجی با جواب کلیدی گنجانده شده است تا دانشجو پس از آموزش مطالب، تمام تست های سال های قبل مربوط به آن فصل را مرور کند.
کتاب های دکتری سنجش امیرکبیر با توجه به ساختار کاملاً حرفه‌ای و علمی آنها و توجه به نیاز دانشجویان، داوطلبان را از مراجعه به کتاب های دیگر بی‌نیاز می‌کند. مطمئناً تعداد تست های فراوان، آموزش ساده و روان مطالب، به روز بودن کتاب‌ها از مشخصه های بارز کتاب های سنجش امیرکبیر است.
ویژگی های بارز [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] سنجش امیرکبیر
جزوات سنجش امیرکبیر توسط نفرات برتر کنکور سال های گذشته گردآوری گردیده و حاوی مطالب مفید و نکات برگزیده ای است که موجب صرفه جویی در وقت داوطلبان می گردد. بسیاری از داوطلبان با مشاهده حجم و تعدد کتب رفرنس اعلام شده، نگران نحوه گزینش مطلب و کمبود زمان برای مطالعه آنها می‎ گردند، از اینرو جزوات سنجش امیرکبیر علاوه بر مطالب گردآوری شده توسط نفرات برتر، دارای مطالب کنکوری بوده و یک منبع جامع، کامل و در عین حال خلاصه محسوب می شود که نیاز شما را به هر کتاب یا هر منبع دیگری مرتفع می ‎کند.
مزیت دیگر بسته‎های آموزشی سنجش امیرکبیر امکان دریافت جزوات ویرایش شده بدون نیاز به پرداخت هزینه مجدد توسط خریدار می باشد. به عبارت دیگر اگر جزوه ‎ای حتی یک روز پس از خرید شما ویرایش گردد، می توانید نسخه جدید آن را بطور رایگان از موسسه دریافت نمایید
گرایش های رشته دکتری روانشناسی سراسری عبارتند از:
روانشناسی تربیتی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، سنجش و اندازه گیری، روانشناسی، روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت

[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] – منابع زبان عمومی
۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.
۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان.
۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما.
۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
۵- کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.
۶- جزوه زبان عمومی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.

۷- Saheli, Mohamad, Vocabulary for TOEFL and MA candidates of TOEFL. Koye Kosar Press.

۸- جزوه زبان عمومی سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.

منابع آزمون دکتری روانشناسی – منابع زبان تافل
۱- کتاب خودآموز IELTS، محمد معین جهانگیر و علی زارعی، انتشارات نور علم.
۲- کتاب مجموعه سوالات تافل آزمون دکتری، محمود رمضانی، انتشارات سرای عدالت.
۳- کتاب نکته‌ها و مهارت‌های موفقیت در آزمون‌های زبان عمومی و تخصصی، تالیف عبدالرضا تالانه و شاهین شریفی، انتشارات کیومرث.
۴- کتاب تست و گرامر انگلیسی، تالیف عباس فرزام، انتشارات باستان.
۵- کتاب نکات کلیدی گرامر در زبان انگلیسی، مورفی ریموند، ترجمه میمنت رحمتی، انتشارات دانش پرور.
۶- کتاب راهنمای جامع آزمون تافل، سید محمدرضا ناصرزاده و یاشار دهدشتی، انتشارات نگاه دانش.
۷- جزوه زبان تافل موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.

۸- Daneshvari, R, Essential words for the TOEFL, Jungle pub.
۹- Barron’s, Essential words for the TOEFL, Jungle pub.
۱۰- Martin Hewings, Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced leaers of English: with answer, Khorvash Pub.
۱۱- Murray Bromberg, Julius Liebb, Arthur Traiger, Husain Kabiri, absolutely essential word 504.
۱۲- Murphy, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate students .
۱۳- Murphy, R. Essential grammar in Use, Danesh Parvar Pub.

۱۴- جزوه زبان تافل دکتری سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.

[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] – منابع استعداد تحصیلی
۱- کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت (۲ جلدی)‌، احمد صداقت، انتشارات نگاه دانش.
۲- کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی، هوشنگ عباس فام، انتشارات راه.
۳- کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت‌، عرفانیان، اصلانی، غفارزاده، انتشارات نگاه دانش.
۴- کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی GMAT 2011 ، مجید نگهداری، انتشارات مولف.
۵- کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت‌، هادی مسیح خواه، محمد وکیلی‌، انتشارات کتابخانه فرهنگ.
۶- جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت‌، احمد صداقت.
۷- جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت‌، عرفانیان.
۸- جزوه استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت، محمد وکیلی.
۹- جزوه اینترنتی ۱۰۰ مساله حل شده استعداد تحصیلی دکتری، هادی مسیح‌خواه، محمد وکیلی‌، انتشارات کتابخانه فرهنگ.
۱۰- نمونه سوالات دکتری دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران.
۱۱- جزوه استعداد تحصیلی، جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف.
۱۲- جزوه استعداد تحصیلی، جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
۱۳- جزوه استعداد تحصیلی، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران.
۱۴- جزوه استعداد تحصیلی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۱۵- جزوه استعدادتحصیلی سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.

منابع آزمون دکتری روانشناسی – منابع آمار
۱- کتاب آمارواحتمالات در علوم تربیتی و روانشناسی، تالیف دکتر علی دلاور، انتشارات رشد.
۲- کتاب آمار در علوم انسانی، تالیف دکتر علی دلاور، انتشارات دانشگاه پیام نور.
۳- کتاب آمار استنباطی، تالیف دکتر حیدر علی هومن، انتشارات ساوالان.
۴- جزوه آمار دانشگاه تهران.
۵- جزوه آمار دانشگاه علامه طباطبائی.
۶- جزوه آمار موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۷- جزوه آمار سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.

[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] – منابع روش تحقیق
۱- کتاب روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تالیف دکتر علی دلاور، انتشارات دوران.
۲- کتاب شناخت روش علمی در علوم رفتاری، تالیف دکتر حیدرعلی هومن، انتشارات سمت.
۳- کتاب رویکردها و روش‌های تحقیق در برنامه‌ریزی منطقه‌ای، تالیف حسین افراخته، انتشارات پرهان نقش.
۴- کتاب روش‌های تحقیق، تالیف نصرالله فرجی، انتشارات پوران پژوهش.
۵- کتاب روش تحقیق، تالیف مجتبی تیبا، انتشارات کانون فرهنگی آموزش.
۶- کتاب روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تالیف اسماعیل بیابانگرد، انتشارات دوران.
۷- کتاب روش تحقیق در علوم رفتاری، تالیف حسن پاشا شریفی و نسترن شریفی، انتشارات سخن.
۸- کتاب تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، تالیف جرج اندرو فرگوسن و یوشیو تاکانه، مترجم دکتر علی دلاور و دکتر سیامک نقشبندی، انتشارات ارسباران.
۹- کتاب روش‌های آماری در علوم رفتاری، تالیف دانکن کرامر و دنیس هویت، مترجم حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند و نسرین شریفی، انتشارات سخن.
۱۰- کتاب روش تحقیق در علوم رفتاری، تالیف زهره سرمد و عباس بازرگان و الهه حجازی، انتشارات آگه.
۱۱- جزوه روش تحقیق دکتر حیدر علی هومن.
۱۲- جزوه روش تحقیق دانشگاه تهران.
۱۳- جزوه روش تحقیق دانشگاه علامه طباطبائی.
۱۴- جزوه روش تحقیق دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
۱۵- جزوه روش تحقیق موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۱۶- جزوه روش تحقیق سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.

منابع آزمون دکتری روانشناسی – منابع روانشناسی رشد
۱- کتاب روانشناسی ژنتیک (تحول روانی از تولد تا پیری)، تالیف محمود منصور، انتشارات سمت.
۲- کتاب روان‌شناسی ژنتیک ۲ (از روان¬تحلیل¬گری تا رفتارشناسی)، تالیف محمود منصور و پریرخ داستان، انتشارات رشد.
۳- کتاب روان‌شناسی رشد (جلد ۱ و ۲)، تالیف لورا برک، مترجم یحیی سید مهدی، انتشارات ارسباران.
۴- کتاب روانشناسی رشد (۲)، تالیف حسین لطف‌آبادی، انتشارات سمت.
۵- کتاب روانشناسی رشد (نوجوانی، بزرگسالی)، تالیف حسن احدی و فرهاد جمهری، انتشارات پردیس.
۶- کتاب روانشناسی رشد، تالیف سوسن سیف و پروین کدیور و رضا کرمی نوری و حسین لطف آبادی انتشارات سمت.
۷- کتاب پیشگامان روانشناسی رشد، تالیف فربد فدائی، انتشارات اطلاعات.
۸- کتاب رشد شخصیت کودک، تالیف مهشید یاسایی، انتشارات ماد.
۹- کتاب نظریه‌های رشد: مفاهیم و کاربردها، تالیف ویلیام کریستوفر کرین، مترجم علیرضا رجایی و غلامرضا خویی نژاد، انتشارات رشد.
۱۰- کتاب پیشگامان روانشناسی رشد، تالیف ویلیام کریستوفر کرین، انتشارات اطلاعات.
۱۱- کتاب روانشناسی رشد، تالیف دکتر حسن احدی، انتشارات بخشایش.
۱۲- جزوه روانشناسی رشد دانشگاه شهید بهشتی.
۱۳- جزوه روانشناسی رشد دانشگاه علامه طباطبایی.
۱۴- جزوه روانشناسی رشد دانشگاه تهران.
۱۵- جزوه روانشناسی رشد دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
۱۶- جزوه روانشناسی رشد موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۱۷- جزوه روانشناسی رشد سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.

[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] – منابع روانشناسی یادگیری
۱- کتاب مقدمه¬ای بر نظریه¬های یادگیری، تالیف اُلسون و هرگنهان، ترجمه¬ دکتر علی¬اکبر سیف، انتشارات دوران.
۲- کتاب روان¬شناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری)، تألیف دکتر علی¬اکبر سیف، انتشارات دوران.
۳- کتاب روانشناسی تربیتی تألیف پروین کدیور، انتشارات فروزش.
۴- کتاب روانشناسی یادگیری، تالیف ماندانا علم بلادی، علیرضا جانفشان، انتشارات سرافراز.
۵- کتاب روانشناسی یادگیری، تالیف محمد بخشی مشهدلو و علی شاکر، نادر میری و فرزاد نوریان، انتشارات نیک آموز.
۶- کتاب روانشناسی یادگیری، تالیف فریبرز درتاج و محمد حسین خانی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
۷- کتاب روانشناسی یادگیری، تالیف فاطمه همایون‌فر، انتشارات فرانما.
۸- جزوه¬ روان¬شناسی یادگیری دانشگاه علامه طباطبایی.
۹- جزوه روانشناسی یادگیری دانشگاه تهران.
۱۰- جزوه نظریه‌های یادگیری موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۱۱- جزوه روانشناسی یادگیری سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.

منابع آزمون دکتری روانشناسی – منابع روانشناسی شخصیت
۱- کتاب نظریه¬های شخصیت، تألیف شولتز و شولتز، مترجم یحیی سید محمدی، انتشارات ارسباران.
۲- کتاب نظریه‌های شخصیت، تألیف فیست، مترجم یحیی سید محمدی، انتشارات ارسباران.
۳- کتاب نظریه¬های شخصیت، تألیف علی اکبر سیاسی، انتشارات دانشگاه تهران.
۴- کتاب روان¬شناسی شخصیت، تألیف یوسف کریمی، انتشارات ویرایش.
۵-کتاب روان¬شناسی شخصیت، تألیف حامد برآبادی، انتشارات علوی فرهیخته.
۶- کتاب روان¬شناسی شخصیت، تألیف سعید شاملو، انتشارات رشد.
۷- کتاب روانشناسی شخصیت، تالیف نصیر داستان و همکاران، انتشارات توران.
۸- کتاب روان¬شناسی شخصیت، تالیف آذر نادی، انتشارات پردازش.
۹- کتاب روانشناسی شخصیت، نظریه و تحقیق، تالیف محمدجعفر جوادی و لارنس پرین، مترجم پروین کدیور، انتشارات رسا.
۱۰- کتاب مکتب‌ها و نظریه‌ها در روانشناسی شخصیت، تالیف دکتر سعید شاملو، انتشارات رشد.
۱۱- جزوه روانشناسی شخصیت دانشگاه تهران.
۱۲- جزوه روانشناسی شخصیت دانشگاه علامه طباطبائی.
۱۳- جزوه روانشناسی شخصیت دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
۱۴- جزوه روان¬شناسی شخصیت موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۱۵- جزوه روانشناسی شخصیت سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.

منابع آزمون دکتری روانشناسی – منابع آسیب شناسی
۱- کتاب آسیب‌شناسی روانی (جلد ۱ و ۲)، تالیف حسین آزاد، انتشارات بعثت.
۲- کتاب آسیب‌شناسی روانی (جلد ۱ و ۲)، تالیف آن کرینگ و جرالد دیویسون و جان نیل و شری ل. جانسون، مترجم حمید شمسی‌پور، انتشارات ارجمند.
۳- کتاب روانشناسی مرضی تحولی (جلد ۱ و ۲)، تالیف پریرخ دادستان، انتشارات سمت.
۴- کتاب بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی، تالیف شکوه السادات بنی جمالی، انتشارات نی.
۵- کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: براساس DSM-5، تالیف بنجامین جیمز سادوک، ویرجینیاای. سادوک، انتشارات ساوالان.
۶- کتاب کاپلان و سادوک، خلاصه روانپزشکی جلد ۱ و ۲ و ۳ ( بالاخص فصول ۱۰ تا ۲۸)، تالیف بنجامین جیمز سادوک، ویرجینیاای. سادوک، انتشارات ساوالان.
۷- کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، تالیف مریم سیف نراقی و عزت الله نادری، انتشارات ارسباران.
۸- کتاب نظریه‌های مشاوره و روان درمانی، تألیف عبداله شفیع آبادی و غلامرضا ناصری، انتشارات مرکز نشر
دانشگاهی.
۹- کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، تالیف بهروز میلانی‌فر، انتشارات قومس.
۱۰- کتاب کودکان استثنایی مقدمه‌ای بر آموزش‌های ویژه، تالیف و جیمز کافمن، مترجم مجتبی جوادیان، علی سالیانی و حسین اخلاقی و دانیل هالاهان، انتشارات به‌نشر.
۱۱- کتاب آسیب‌شناسی روانی (جلد ۱ و ۲)، تالیف ریچارد هالجین و سوزان کراس ویتبورن، مترجم یحیی سید محمدی، انتشارات روان.
۱۲- کتاب آسیب شناسی بر اساس DSM-5، تالیف دکتر مهدی گنجی، انتشارات ساوالان.
۱۳- روانشناسی و آموزش و پرورش و کودکان استثنایی، تالیف عباس شیخ‌محمدی، انتشارات پوران پژوهش.
۱۴- کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، تالیف علیرضا کاکاوند، انتشارات روان.
۱۵- کتاب راهنمای کامل تغییرات و نکات ضروریDSM-5 ، تالیف دکتر مهدی گنجی، انتشارات ساوالان.
۱۶- جزوه آسیب‌شناسی روانی دانشگاه شهیدبهشتی.
۱۷- جزوه روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی دانشگاه تهران
۱۸- جزوه آسیب‌شناسی روانی دانشگاه علامه طباطبایی.
۱۹- جزوه آسیب‌‌شناسی روانی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
۲۰- جزوه آسیب‌شناسی روانی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۲۱- جزوه آسیب‌شناسی روانی سنجش امیرکبیر که برگرفته از تمام منابع فوق می باشد.
با سنجش امیرکبیر آزمون دکتری روانشناسی را قورت دهید.

کلمات کلیدی : [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], امیرکبیر, بسته های آموزشی دکتری روانشناسی, دکترا روانشناسی, مشاوره آزمون دکتری روانشناسی, منابع آزمون دکتری روان شناسی, منابع آزمون دکتری روانشناسی, منابع آزمون دکتری روانشناسی بالینی,منابع دکترا روانشناسی تربیتی, منابع دکتری روانشناسی, منابع دکتری روانشناسی ۹۵, منابع دکتری روانشناسی ۹۶, منابع دکتری روانشناسی ۹۷, منابع دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه ازاد, منابع دکتری روانشناسی بالینی سراسری, منابع دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت, منابع دکتری روانشناسی سلامت, منابع دکتری روانشناسی عمومی ۹۵, منابع دکتری روانشناسی عمومی ۹۶, منابع دکتری روانشناسی عمومی ۹۷, منابع دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد
تگ ها: [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ], [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

- - , .
.

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 207 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 14:56

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

- - , .
.

اندیشه...
ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 209 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 23:40

  • #1

    پیش فرض خانه هابیتی در ولز با استفاده از مصالح قابل بازیافت

    سیمون دیل (Simon Dale) از این زندگی ماشینی روزانه خسته شده بود. به همین خاطر با خانواده اش به حومه ولز رفت و در طی چهار ماه این خانه هابیتی فوق العاده را برای خود و خانواده اش ساخت. چیزی که احتمالا پیتر جکسون کارگردان فیلم ارباب حلقه ها هم به آن حسادت خواهد کرد.

    جالب اینکه، سیمون دیل نه معمار و نه مهندس عمران می باشد، بلکه این خانه را تنها با کمک پدر شوهرش و با ابزارهای ابتدایی ساخته است. مواد استفاده شده هم چیزهایی بوده که در همان اطراف یافت می شده و او از مواد قابل بازیافت و سنگ برای مواد اولیه آن استفاده کرده است.

    برای سقف هم از یک لایه پلاستیک ضد آب استفاده شده و جالب تر اینکه ساخت یک خانه به این زیبایی در نهایت تنها 3000 پوند هزینه برده است. زندگی در چنین خانه ی زیبایی و به سبک هابیت ها لذتی دارد که احتمالا شما هم دوست دارید حداقل برای چند روز هم که شده آن را تجربه کنید. اما زندگی به مدت طولانی در این خانه شاید کار هر کسی نباشد.

    منبع: arthut.co


  • # ADS

    Circuit advertisement
    آفرینش گستر

  • #2

    پیش فرض


  • #3

    پیش فرض


  • - - , .
    .

    اندیشه...
    ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 247 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 23:40

  • #1

    پیش فرض دانلود ترفند های اتوکدی (دستور Revsurf)

    درود...

    حرکتی رو با این تاپیک شروع می کنم برای نشر یک سری ترفند ها در اتوکد که می تونه در جاهایی کار ما رو ساده کنه...

    برای دیدن آموزش باید دانلود بفرمایید.

    مواردی که این جا مطرح می شه کپی رایت خود انجمن نواندیشان هست و دوستانی که این مطالب و آموزش های را هر چند امکان داره تکراری باشه ولی با توجه به اینکه توسط انجمن انجام شده در جاهایی دیگه نشر می دن حتما از جهت اخلاقی ذکر منبع نواندیشان رو مراعات بفرمایند.

    آرامش پیشکش لحظه هاتون.

    تعداد صفحه: 9 صفحه
    نوع فایل: pdf

    از ضمیمه آموزش رو دانلود بفرمایید.


    نتیجه استفاده از دستور

    فايل هاي پيوست شده
    • نوع فایل: pdf1.pdf (1.13 مگابایت, 0 نمايش)

  • # ADS

    Circuit advertisement
    آفرینش گستر

  • - - , .
    .

    اندیشه...
    ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 236 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 23:40

    تیم مشاوران مدیریت ایران :

    اگر به انتخاب یک نام برند(انتخاب نام تجاری) خیلی خوب برای محصولات، خدمات و یا انتخاب اسم شرکت نیاز دارید، باید به مسائلی توجه نمایید که بعدا بر بازاریابی، برندینگ و کمپین تبلیغاتی شما اثر مستقیم مثبت و یا منفی خواهد گذاشت. نام تجاری(اسم تجاری) بخشی از برند می‌باشد. باید در انتخاب این نام بسیار زیرکانه و خردمندانه عمل نمود، زیرا که می‌تواند موجب افزایش و تقویت ارزش برند و یا آسیب به ارزش برند گردد.

    انواع روش‌های انتخاب نام:

    در تلاش برای انتخاب اسم شرکت، نام محصول یا خدمت، روش‌های زیر در مسیر انتخاب اسم مدنظر می‌باشد:

    1. انتخاب اسم شرکت/نام برند با استفاده از نام بنیان‌گذار یا سرمایه‌گذار Hewlett-Packard : HP
    2. انتخاب اسم شرکت/نام برند بر اساس کاری که انجام می‌دهد. پاک فوم : فوم پاک‌کننده
    3. انتخاب اسم شرکت/نام برند بر اساس تجربه یا تصویری که می‌خواهیم ایجاد نماییم. بادپا
    4. انتخاب اسم شرکت/نام برند بدون ارتباط با ماهیت کسب‌وکار. Apple
    5. ایجاد یک نام که پیش‌تر وجود نداشته : Hofman

    ضروریست که تصمیم و برنامه‌ای وجود داشته باشد که اسم شرکت، اسم خدمت یا اسم محصول انتخاب‌شده، باید چه معنایی و یا چه خصوصیاتی را در ذهن مخاطب تداعی نماید. مثال : پیک بادپا، نام یک خدمت از شهرداری تهران است (پیک‌های موتوری). آیا نام خدمت، معرف نوع کار و تداعی‌کننده خصوصیات آن است. اگر بله. درنتیجه نام خدمت به‌درستی انتخاب‌شده است.

    فرض که اسم چندین شرکت که در حوزه مشاوره مدیریت برند فعال هستند، پیش روی شماست و برای انتخاب نام برند خود میخواهید به یکی از اینان مراجعه نمایید؛ کدام‌یک را برمی‌گزینید؟

    طلایه‌داران نام وفاپیشگان ارشمیدس محمدفراباسادی نامباز اسم زیبا انتخاب کن نام‌آوران سعید و شیما نامیکارش شرکت انتخاب نام اسدالله مقبلی

    تحقیقات تیم مشاوران مدیریت ایران نشان داده که شانس شرکتی که خود اسمی منحصربه‌فرد داشته باشد، بالاتر از 60% میباشد. اسمی که در اولین لحظه بیشترین اثر را بر شما بگذارد، شانس انتخاب شدنش بالاتر خواهد بود. انتخاب نام برند به زبان فارسی، چالش بزرگی است، زیرا لغات مجاز محدود، و تعداد تقاضا بالا است و از طرف دیگر انتخاب نام به زبان‌های دیگر نیز با مشکلاتی در خصوص مدارک قانونی روبرو بوده و همچنین نام انتخاب شده نباید توسط یک برند بین‌المللی بزرگ قبلا ثبت‌شده باشد.

    مثلا تاکنون در حدود 25 میلیون شرکت در آمریکا ثبت‌شده که نام‌های آنان تحت حفاظت نام‌های تجاری است USPTO ، درنتیجه انتخاب یک نام و توانایی استفاده از آن نام، دو داستان متفاوت خواهد بود.

    نتایج جستجوی ایرانیان در موتورهای جستجو نشان می‌دهد که ریشه اغلب اشتباهات در انتخاب اسم شرکت یا انتخاب نام محصول در کجاست. آیا گوگل، مشاور شماست؟

    نامی که پیش‌تر درجایی نوشته‌شده است حتما توسط دیگران نیز دیده‌شده و حتما دیگران پیش از شما در خصوص ثبت آن اقدامات نافرجامی انجام داده‌اند. این عناوین تنها در جهت جذب مخاطب و افزایش بازدید سایتشان میباشد و ارزش دیگری ندارند :

    • پیشنهاد رایگان بهترین نام برند
    • انتخاب رایگان بهترین اسم شرکت
    • بهترین اسم وب‌سایت
    • اسامی زیبا شرکت
    • نامهای زیبا شرکت
    • انتخاب نام تجاری پسرانه برای شرکت
    • انتخاب نام تجاری دخترانه برای شرکت
    • انتخاب نام تجاری شاد برای محصول
    • انتخاب اسم شرکت غیرتکراری
    • اسم جالب شرکت
    • اسم آماده شرکت
    • اسم رایگان برند
    • اسم رایگان شرکت
    • انتخاب اسم شرکت رایگان

    از سوی دیگر علاوه بر انتخاب نام تجاری باید به آدرس دامین وب‌سایت نیز توجه نمایید. در حدود 900 میلیون وب‌سایت ثبت‌شده وجود دارد. برخی از متخصصان بر این باورند که در حدود 99% کلمات دیکشنری انگلیسی به‌عنوان نام دامین، ثبت‌شده‌اند. اما این تنها کار انتخاب اسم را کمی سخت می‌نماید، اما غیرممکن نخواهد بود.

    منبع : [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

    - - , .
    .

    اندیشه...
    ما را در سایت اندیشه دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nahyatolafar بازدید : 208 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 15:08